poniedziałek, 28 października 2013

Dzielimy się informacją.

1. Technologia informacyjna - całokształt zagadnień, metod i środków i działań związanych z przetwarzaniem informacji.
Stanowi połączenie zastosowań informatyki i telekomunikacji, obejmuje również sprzęt komputerowy oraz oprogramowanie, a także narzędzia i inne technologie związane z przetwarzaniem, przesyłaniem, przechowywaniem, zabezpieczaniem i prezentowaniem informacji. Dostarcza ona użytkownikowi narzędzia, za pomocą których może on pozyskiwać informacje, selekcjonować je, analizować, przetwarzać, gromadzić, zarządzać i przekazywać innym ludziom.
2. Społeczeństwo informacyjne - terminem określa się społeczeństwo, w którym towarem staje się informacja traktowana jako szczególne dobro niematerialne, równoważne lub cenniejsze nawet od dóbr materialnych. Przewiduje się rozwój usług związanych z 3P (przesyłanie, przetwarzanie, przechowywanie informacji). 

3.Zastosowanie TI - Technologia informacyjna znajduje swoje zastosowanie na przykład w mediach, właśnie do przekazywania informacji. Dziedziny, w których jest używana to miedzy innymi: 
- handel, 
- nauka, 
- komunikacja,
- przemysł, 
- bankowość internetowa, 
- medycyna. 
Są to właściwie wszystkie dziedziny życia, w których jest obecny komputer. Nie sposób więc wymienić je wszystkie.Technologia informacyjna ma także zastosowanie w handlu. Stanowi to bardzo duże ułatwienie dla człowieka. W zasadzie większość instytucji jest w obecnych czasach uzależniona od IT. Biura, czy urzędy są bowiem skomputeryzowane. Podobnie w bankach, dzięki technologii informacyjnej klient ma możliwość dokonywania wszelkich transakcji finansowych bez wychodzenia z domu. Każdy z nas potrafi wymienić kilka zastosowań technologii informacyjnej, na przykład: 
- sklepy oraz magazyny (kasy fiskalne, komputerowe bazy danych),
- wszelkiego rodzaju biura (komputery, telefony, faksy), 
- lokalne bazy danych (np. urzędy skarbowe), 
- ogólnopolskie bazy danych (np. ewidencja ludności PESEL), 
- wizualne efekty (takie jak np. reklama, filmy animowane), 
- banki (np. bankomaty, bankowość elektroniczna).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz